Дирекция "Финансово-стопански дейности и административно-правно обслужване" информация
Участва в разработването и дава становища по проекти на нормативни актове, свързани с дейността на агенцията;
Осъществява процесуално представителство пред съдилищата по съдебни дела, по които агенцията е страна, и при обжалване на актове на председателя, издадени в кръга на неговата компетентност;
Следи за спазването на нормативните актове при провеждането на процедурите по Закона за обществените поръчки, изготвя проекти на договори и дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на агенцията;
Организира дейностите по управлението на човешките ресурси;
Извършва вписванията в Регистъра на административните структури и на актовете на органите на изпълнителната власт;
Организира поддържането на информационната система на агенцията и дейностите по приемане, съхраняване и изпращане на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис (УЕП);
Отговаря за цялостното финансово-счетоводно обслужване на дейността в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството;
Съставя проекта на бюджет на агенцията;
Разпределя и следи за изпълнението на бюджета на агенцията;
Изготвя годишния финансов отчет на агенцията, ежемесечни, тримесечни и годишен отчет за касовото изпълнение и капиталовите разходи;
Следи за ефективното и законосъобразното разходване на бюджетните средства при спазване на финансовата дисциплина;
Осигурява условия за проверки от компетентните органи;
Разработва документи, свързани с финансово-счетоводната дейност на агенцията, и отговаря за систематизирането и съхраняването на счетоводните документи съгласно Закона за счетоводството;
организира и отговаря за правилното, законосъобразното и ефективното ползване, управление и опазване на недвижимите имоти и движимите вещи - собственост на агенцията или предоставени й за ползване;
обслужва административно физически и юридически лица, като прилага принципа на обслужване "едно гише";
организира, осъществява и контролира движението на входящата, изходящата и вътрешната кореспонденция; води отчетност и осигурява информация по получената и изпратената кореспонденция;
систематизира, съхранява и обработва документите от архива и организира използването им;
извършва дейностите по материално-техническото снабдяване, транспортното обслужване, ремонт и поддръжка и отговаря за санитарно-хигиенните условия в агенцията.